Hold fokus på din intention

Dit ego lyver for dig.

En intention kan let tåge væk.

Kender du det, at dine tanker sniger sig ind og finder en masse undskyldninger frem?

Dette sker, når din hjerne vil flytte dig væk fra din intention.

Det kan være frygten der gennem dine tanker hjælper dig med at foretage overspringshandlinger og holde dig fra at sætte handling bag dine intentioner.

Hvis du f.eks. har besluttet dig for at komme i form ved at løbe ture eller ride din hest dagligt, så kan vejret pludselig spille en stor rolle i dine undskyldinger, eller andre menneskers drama og sladder kan holde dig fra at træde frem som en autentisk version af dig selv, af frygt for at du ikke gør det godt nok eller er god nok.

Når du har sat din intention

Så har du brug for at være ekstra opmærksom på dit fokus og hvor din opmærksomhed flygter hen.

Lytter du til andres meninger og frygt?

Lader du dine indre følelsesmæssige udfordringer bestemme?

Oplever du at du kort efter intentionen er sat møder en mur af begrænsende overbevisninger, som bekræfter dit ego i at din intention ikke kan blive til noget?

Spørg dig selv:

“Vil jeg holde fokus på min intention? eller vil jeg give min opmærksomhed til:

  • dramaet
  • smerten
  • de følelsesmæssige udfordringer og reaktioner.”

Vær opmærksom hvis du oplever, at du finder undskyldninger for at undgå, at forfølge din intention.

F.eks. hvis det regner og blæser behøver du ikke at løbe eller ride i dag.

Hold øje med dine mønstre

Folk vil altid gerne forandringer, men de vil ikke selv forandre sig.

Intentionens styrke kan få dig til at indse, at dit liv vil blive forandret, og at noget stort vil ske for dig.

Angsten for forandring er en af de mest udbredte angst typer.

Det er mere trygt at klamre sig fast til sofaen i komfortzonen end at bevæge sig udenfor komfortzonen.

Udenfor komfortzonen ligger ukendt land, læring, udvikling og forandringer, som venter på dig.

Frygten for forandring får dig til at bruge din energi på at forblive i komfortzonen.

Du bliver fanget i at lave variationer af kendte vaner, uden at du kommer videre, eller opnår de ønskede resultater.

Hvis du ønsker andre resultater end dem du allerede har, er det nødvendigt, at træde udenfor komfortzonen, og tage imod forandringer med åbne arme.

Din intention vil altid blive udfordret af alle mulige overspringshandlinger og undskyldninger, som forsøger at få din opmærksomhed, og dreje dig væk fra dit fokus på intentionen.

Nu er det din tur…

Vælg et af disse spørgsmål (eller begge 2) og besvar dem i en kommentar…

1 – Hvilke mønstre i form af undskyldninger og overspringshandlinger kan du få øje på, holder dig væk fra at sætte handling bag dine intentioner?

2 – Hvordan kan du på en kærlig måde få fokus tilbage på din intention?

 

ANBEFALET BLOGINDLÆG TIL DIG

Nærvær og kontakt er essentiel i behandling af angst

 

Få nyt fra Sjælelægen

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde informationer direkte i din indbakke.

KLIK HER!

 

 

4 Replies to “Hold fokus på din intention”

  1. Sætte den op på og læse den hver dag for at bekræfte at det det jeg vil være taknemmelig lige meget hvor lille forandring eller skridt jeg tager

  2. Jeg har en tendens til at falde i computeren i stedet for at gøre det jeg skal for at sætte handling flygter ud på min cykel væk fra den handling jeg gerne vil som forandring

    1. At flygte væk på sin cykel ser jeg mere som en konstruktiv pause, hvorimod det at lave alt muligt andet på sin computer end det man har sagt til sig selv man burde gøre kan være et signal om at det er tid til en cykeltur. 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *