Sådan lindrer du kroniske smerter helt naturligt. – Se de 3 simple tips.

Lær at lindre dine smerter, så du kan stå ud af sengen om morgenen.

Hver femte dansker har kroniske smerter: Nu bliver det anerkendt som en sygdom. ”
“Kroniske smertepatienter kan se frem til nye diagnoser og bedre behandling, efter at det nu internationalt bliver anerkendt som en sygdom.

Disse overskrifter ramte min indbakke i slutningen af april 2019.

Først tænkte jeg.

Ej hvor godt.

Så kan mennesker med fibromyalgi og andre usynlige lidelser endelig blive taget alvorligt.

Men efter lidt refleksion, kom jeg til at tænke over om det ikke på den lange bane sygliggør mennesker, som ville have det bedre af ikke at få stemplet syg.

Er kroniske smerter virkelig bare en sygdom som skal behandles efter særlige protokoller i sundhedsvæsenet.

Eller er smerter et udtryk for at kroppen gør opmærksom på et eller andet.

Sagt på en anden måde.

Er smerter ikke fortsat et symptom som udtryk for at der er noget i kroppen som kalder på vores opmærksomhed?

Jeg tænker at det er uhyggeligt hvis hver femte dansker nu skal til at være syge fordi de har daglige smerter.

Jeg føler mig ikke selv syg, og jeg har dagligt smerter.

Mine smerter sidder i lænden og stråler ned i benene (discusprolaps med ischias) hertil har jeg konstante hoftesmerter og knæsmerter og til tider tillæg af skuldersmerter og nakkesmerter.

Derfor vil jeg dele mine 3 bedste tips til hvordan du kan stå ud af sengen om morgenen og glædes over at stå op til en frisk og ny dag.

Sådan lindrer du kroniske smerter

Lær at stå op med glæde til dagen med disse 3 simple tips.

  1. Træk vejret
  2. Skift dit fokus
  3. sæt en intention for dagen
Træk vejret

Starte med at mærke dig selv og din krop.

Tænk på at din sjæl har brug for at finde ind i din krop igen efter at have været i drømmeland.

Prøv at forestille dig at sjælen tager kroppen på som en flyverdragt.

Først benene, så armene og til sidst lynes kroppen sammen i midten helt op til over toppen af hovedet.

Tillad dig selv at mærke at du har en krop, og træk vejret dybt og roligt igennem de områder som kalder på din opmærksomhed.

Det kan være områder som er urolige, eller smertefulde, men læg også mærke til om der er områder som er stille eller helt væk.

Tag 3 rolige og dybe vejrtrækninger helt ned til dine tæer og ud igen.

Skift dit fokus

Det som du giver modstand – forbliver…

Hvis du holder fokus på dine smerter og hvor ondt det gør (og hvor synd det er for dig), så fastholder du dig selv i offerrollen.

Vil du tage lederskab over dit liv har du brug for at træde ud af offerrollen.

Det er vigtigt, fordi så længe du sidder fast i rollen som offer, så vil du opleve at din hjerne hele tiden finder beviser og viser dig at du er et offer.

Det er som om den hele tiden bekræfter dig at det er syndt for dig. Og det giver dig flere smerter, som bevis på at du har ret.

Så sagt på en anden måde.

Det nu nærer – vokser.

For at bryde ud af denne onde cirkel har du brug for at skifte dit fokus.

Hvordan gør du så det?

Det gør du ved at tænke på noget andet.

Hvad skal du så tænke på?

Ja, det er op til dig, men jeg vil foreslå dig at bruge din energi og tankekraft på at forestille dig hvordan det ville være at leve et liv uden smerter.

Hvad ville du gøre?

Hvordan ville det føles at være helt smertefri?

Når du har et tydeligt billede for dit indre blik, eller kan mærke følelsen helt ind i dine celler, så træk vejret igennem oplevelsen mindst to gange og sig til dig selv.

“Hvor er det skønt at være fri for smerter”

Hvis du laver denne lille øvelse hver morgen vil du opleve at du med tiden forlænger følelsen af smertefrihed og lindringen varer ved længere.

Sæt en intention for dagen

Nu er du klar til at sætte en intention for dagen og stå op til den nye dag, som bare venter på at du står op til den.

Start med at stille dig selv spørgsmålet:

“Hvem kan jeg hjælpe i dag?”

Lig stille og lyt.

Hvad kommer der til dig?

Ser du et billede, eller hører du et navn i dit hoved?

…Og er det måske dig selv du skal hjælpe i dag?

Måske har du brug for at tillade dig selv en egenomsorgsdag? Ikke fordi du er syg, men fordi du fortjener at gøre noget godt for dig selv.

(husk den forrige øvelse med at træde ud af offerrollen)

Er det i dag du vil bestille tid til en blid massage?

Eller har du brug for en gåtur alene i naturen, hvor du bare er og nyder at være dig.

Vil du høre mere?

Hvis du vil have mere hjælp med at lindre dine kroniske smerter – book en samtale med mig.

Grundet det høje niveau af kvalitet og bonus service jeg tilbyder med at forberede mig op til samtaler og sessioner, beder jeg dig om at vælge et tidspunkt i min kalender som ville virke for dig.

Og hvis du ikke kan finde en tid som passer dig, så skriv en mail til mig klinik@stald-amol.dk – og vi finder ud af noget.

Hvad kan jeg hjælpe dig med?

Som sjælelæge og hesteassisteret terapeut tilbyder jeg helende nærvær.

Helende nærvær er hesteassisteret terapi af mennesker i naturen.

Sessionerne er designet til at hjælpe dig med at lindre dine kroniske smerter, genfinde din indre power, og glædes over at stå op om morgenen til en ny dag.

Hvis du er sensitiv, introvert og foretrækker 1:1 kontakt med andre mennesker, er helende nærvær også perfekt til dig.

Det er en naturlig terapiform, hvor hestene giver dig kontakt til hele dig.

Hvem kan få glæde af hesteassisteret terapi?
  • Hesteassisteret terapi er ideel til at hjælpe ressourcestærke kvinder, der er villige til at arbejde i dybden med personlig udvikling, og kan tage ansvar for deres egen energi.
  • Dig som mangler tiltro til dig selv og omverdenen.
  • Dig som føler dig drænet og mangler energi og overskud fordi du hele tiden er brandslukker.
  • Dig som har fibromyalgi eller lever med kroniske smerter.
  • Dig som har svært ved at komme ud af sengen om morgenen.
  • Dig som drømmer om at leve et velfungerende liv uden smerter og med glæde over at vågne op til en ny dag hver morgen.

Du er træt af at være den, der hopper rundt og hele tiden skal sørge for at alle andre er glade og har det godt.

Det er tid til at give slip på pleaseren i dig, så du kommer til at stå stærkere i dig selv, og hviler mere i dig selv.

Når du oplever kontakt og nærvær til hele dig, får du helet fortidens smerter.

I trygge rammer med tid og plads til dig, igangsætter hestene den terapeutiske samtale.

Hestene udsender beroligende signaler, og er med til at hjælpe dig med at opløse tilstande som stress og angst, lindre kroniske smerter, og bearbejde gamle traumer.

Det smukke ved at arbejde med hestene er at de hjælper dig med:
  • at komme hjem i dig selv ved at mærke din krop og komme i kontakt med dine følelser.
  • at opløse stress, så du oplever en indre ro.
  • at lindre angst og spændinger, så du oplever mere tryghed sammen med andre mennesker.
  • at tage tøjlerne over dit liv og genfinde din indre power.
Hestene kan med deres nærvær og kontakt også hjælpe dig med:
  • at vække din glæde og kreativitet, så du får tændt din livsgnist.
  • at styrke din selvtillid og højne dit selvværd, så du føler dig mere tryg ved kontakt med andre mennesker.
  • at give dig mere energi og overskud i hverdagen, så du får klaret dine daglige gøremål.  
  • at slippe din pleaser, og tillade dig selv at lytte til dine behov.
  • at vågne op med glæde over en ny dag.
  • at lære at give slip på dine smerter.
Kroniske smerter

Læs mere

INDLÆG ANBEFALET TIL DIG

Giv slip på ubehag i kroppen på 30 minutter!

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få en gratis guidet proces som hjælper dig med at give slip på fysisk eller mentalt ubehag på blot 30 minutter.

Giv slip

Nyhedsbrevet vil give dig spændende nyheder, indsigtsgivende blogindlæg, inspirerende tips, og vilde tilbud direkte i din indbakke 1-2 gange om måneden.

Like og følg:
error

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *